helpt mensen

News coming from WoWDigSite and news about the website

helpt mensen

Postby xiaoxiangyu » Mon Feb 05, 2018 3:43 am

Hoewel de onderzoeksstudie technisch gericht is op assault-course racing (de hoofdonderzoekers gebruiken haar lichaam als een instrument voor onderzoek en kenniscreatie) in plaats van ultramarathons, zijn de drie belangrijkste motivaties die ze ontdekken even overdraagbaar.www.soulfiresurfer.de

Ten eerste maakt pijn ons bewuster van ons eigen lichaam - of, in termen van de studie, stelt ons in staat "onze lichamelijkheid opnieuw Asics Gel Lyte 3 Femme te ontdekken ... door middel van sensorische intensivering". In een wereld waarin onze lichamen grotendeels zijn opgehouden bruikbare hulpmiddelen te zijn om te overleven en in plaats daarvan slechts als ontvangers fungeert, is het misschien weinig verrassend dat een of andere vorm van disconnect is ontstaan. Voor de gefrustreerde, zittende kantoormedewerker biedt zintuiglijke intensivering - hetzij door zelf veroorzaakte pijn of stimulerende drugs - de gelegenheid om deze dualistische kloof te overbruggen. In de Gobi-woestijn in 2016 voelde ik me zeker veel bewuster van mijn eigen lichaam terwijl het geleidelijk uiteenviel.

Hieruit volgt dat de populariteit van ultramarathons nauw verbonden Adidas Zx Flux Femmeis met de gemakken van het moderne leven. Probeer mensen uit te leggen wiens leven lichamelijk ongemakkelijk is door de noodzaak dat je rondjes Nike Air Max Tavas Mujer rent voor plezier en je krijgt een blanco blik van verwarring. China is ondertussen, met zijn ontploffende middenklasse, getuige van en ongekende groei in uithoudingsvermogen.

Ten tweede is er een zekere mate van mentaal escapisme. Zoals de auteurs het, enigszins ongemakkelijk, zeggen: "door het bewustzijn te overspoelen met knagende onaangenaamheden, geeft pijn een tijdelijke verlichting van de lasten van zelfbewustzijn". Ontsnappen uit zelfbewustzijn lijkt een gemeenschappelijk kenmerk van de menselijke conditie te zijn. Alcohol is vaak de favoriete oplossing van onze samenleving, hoewel eetbuien, antidepressiva en uiteindelijk zelfmoord ook problemen met zich meebrengen. In deze context beginnen ultramarathons er vrij goed uit te zien.

Het helpt ook om de overvloed aan herstelde verslaafden en depressieven in de sport te verklaren. Velen van hen, zoals besproken door de beroemde Amerikaanse hardloper Nikki Kimball, gebruiken rennen als een vorm van therapie. En er zijn nog vele anderen, waaronder ikzelf, die vrezen dat ze zonder ultralopen gevoeliger zouden kunnen zijn voor andere, meer schadelijke vormen van escapisme.

Ten slotte beoordelen de auteurs de rol die pijnlijke ervaringen achteraf spelen. Pijn helpt mensen "het verhaal van een vervuld leven te maken door wonden en littekens". Als een hardloper en een occasionele schrijver is die verklaring net zo deprimerend als het waar is. Samuel Johnson heeft ooit gezegd dat "iedereen denkt dat hij niet soldaat is geweest". Ultrarunning kan ideale nep-gevechtswonden bieden om dat gevoel te verhelpen. Sommige hardlopers motiveren zichzelf zelfs tijdens races door te doen alsof ze de Gestapo, of het Birmese leger, of een andere genocidale vijand ontvluchten.

In werkelijkheid zijn ultramarathons eenzaam, moeilijk en grotendeels saai. Als toeschouwerssport zijn ze marginaal beter dan Engelse voetbalvrienden, maar niet zo goed als Jenga. En toch worden ze via sociale media en blogs gedramatiseerd in hero?sche strijd en athe?stische pelgrimages, een transformatie die wordt versterkt door de goedbedoelende, als misplaatste, puriteinse houding die doorzettingsvermogen is, van nature, waardig.

Over het algemeen presenteert de paper een enigszins sombere maar waarschijnlijk vrij nauwkeurige beoordeling. Ik ben er niet helemaal zeker van of mijn terugkeer naar de Gobi een poging is om te ontsnappen aan de zinloosheid van het bestaan ??of om een ??doel te vinden door pijn, om een ??therapie of een medicijn te ontdekken of te vergeten, zelfbeschadiging of zelfhulp ... of alles Bovenstaande. Ik kijk er echter erg naar uit.
xiaoxiangyu
Survey Pro

Return to Dig Site News